luni, 21 octombrie 2013

122. Gânduri de ocazie

122. Gânduri de ocazie

Notă: au fost scrise pe facebook la capitolul comentarii .  Nu pretind că o să mişc filozofia din temelii

301. Nu sări în apă sub pretextul că ştii să înoţi : poate nu este suficient de adâncă !

302 . Să nu îţi doreşti ceea ce nu poţi face . 

303. Moartea trece prin viaţă , cum trece pe drum un ştrengar .

304. Când  toată lumea vede în acelaşi fel , prostul vede în felul lui .

305 . Pe duşmanul ce se dă drept prieten îl dă de gol răutatea care îi iese pe faţă şi flacăra otrăvită care îi arde ochii .

306. Ce să faci pentru omul pe care îl ţi în braţe şi  încercă să te manipuleze : lasă-l să cadă , poate din zdruncinătură îi vine puţină minte .

307. Dacă nu am  avea duşmani am comite multe fapte anapoda , chiar nelegiuiri .

308 . Alături de Steaua Polară şi alături de firul de iarbă suntem părţi infinitezimale ale unui întreg ce tinde spre infinit ; legătura dintre aceste părţi este însăşi divinitatea .

309. Un posibil sondaj făcut în grupul posibililor sinucigaşi ar scoate la iveală faptul că motivele facerii acestei grozăvii ţin de închipuire . Mykyd are putere de influenţă uriaşă , mai ales în această zonă . Mai depinde şi de cine intră pe fir : dacă cel care umblă cu iluziile este bătrân , atunci trebuie să faci crucea mare.

310. Boul nu prea rumegă probleme ce au tangenţă cu existenţialul ; ce-i drept ar spune multe dar având limba prea lată , preferă să treacă drept filozof.

311. Trebuie să fie Ceva ( încă nedefinit ) dincolo de minte , dincolo de suflet , dincolo de trup şi acel Ceva să menţină echilibrul . Un singur lucru e sigur : trupul este vasul , însă un vas umplut cu el însuşi şi găzduieşte şi celelalte entităţi invizibile , dar penetrante .
Cum iese mintea din neuron , cum se ceartă sufletul cu vijeliile sângelui - nu ne este dat să cunoaştem totul . Lucrăm cu aceste noţiuni , scriem tratate , câştigăm premii pentru < dezvoltarea > ideilor , dar ( noţiunile) nu sunt definite . Nu avem destulă minte să o putem face .

312.  Omul excepţional să facă bine şi să iasă în faţă; fiind excepţional  înseamnă că are curaj . Dacă nu iese în faţă nu prea are curaj. Dacă-i lipseşte curajul nu este excepţional . Urâte sunt vremurile în care omul  excepţional este doborât !  Este adevărat : trebuie să ai curajul să nu fi doborât ; asta mi se pare mai grav : ţine de întunecime . Să te oblige cineva să afirmi că nu eşti excepţional – nu-i a bună !  Cu efemerele glorii excepţionale problema este rezolvabilă : avem la îndemână destule minuni ; de ce să nu le privesc pe acelea . Am urmărit doi melci patru ore ( îşi trimeteau în secret semnale în care punct să se întâlnească ) . Este loc pentru toată lumea .Dacă or fi existând falşi excepţionali , înseamnă că sunt necesari : cum ne mai deosebim ?

313. Prietenul are privilegiul că poate intra în curte , duşmanii îmi admiră gardul din stradă .

314. Rana care nu se vede nu este vindecabilă şi este făcută prin tăria cuvântului .
315. Când am suprafaţa de stabilitate solidă , şi nu tremurici , oricare săgeată otrăvită ricoşează .

316 . Dacă a treia persoană îţi spune că eşti important , anumiţi neuroni se trezesc : este periculos dacă începi să crezi că eşti cel mai important.

317. Totuşi , moartea nu pune semnul egal între geniu şi prost .

318. Durata unei acţiuni nu mai contează dacă energia angajată prin degajare este uluitoare .

319. Dacă am ajuns în stadiul să mă debarasez de un prieten , eu sunt vinovatul : nu am ales cum trebuie când trebuia .

320. Dacă ceva nu am trăit la timp înseamnă că aşa e scris în matrice ; dacă le-am trăi pe toate la timp nu am avea regrete şi am intra în starea de fericire continuă , ori aşa ceva nu este permis nici zeilor : au existat şi zei supăraţi .

de Grigore Rotaru Delacamboru



Autor photo : R . G .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu