sâmbătă, 26 octombrie 2013

124. Gânduri de ocazie

124. Gânduri de ocazie

Notă: au fost scrise pe facebook la capitolul comentarii .  Nu pretind că o să mişc filozofia din temelii
341. Toate la timpul lor şi dragoste oricând .

342. Timpul este o convenţie care să ajute percepţia noastră : dacă ne-am afla în alt punct din Univers – nu am avea timp. Fără de timp fiind , zeii se plictisesc teribil.

343. Zborul înalt te îndepărtează de pământ .
344. Divinitatea a trimis florile pe pământ să putem aproxima ce este perfecţiunea .

345. Tot ce a fost descoperit – mai întâi s-a arătat în vis .       

346. Soarele răsare tot timpul undeva.

347. Un bărbat < tare > lasă iluzia soţiei că dacă ea nu ar fi , el atunci , chiar pe loc ar muri .

348.Credinţa topeşte piatra , dragostea contopeşte suflete .

348. Viaţa este prima din cele o mie de minuni ale lumii , adică un miracol .

349. Ar trebui să-mi urăsc duşmanii , dar nu merita aşa ceva !

350.Îţi dai seama că a fost fericită o etapă a vieţii după ce a trecut ; nu putem consuma fericirea şi în acelaşi timp să fim conştienţi de aceasta . Fericirea nu ţine de rigori matematice . Muritori fiind – nu prea am definit-o .

351. Vorba lui Socrate : < Câte lucruri există pe lume , care nu îmi sunt de folos ! > .Nici cuiele nu mi-ar folosi .

352. Iubirea te aruncă în zona în care lumina vine de pretutindeni.

353. Dacă cineva crede că poate prinde fericirea , mai întâi să alerge după vânt.

354. Am cunoscut bătrâni analfabeţi care erau adevărate enciclopedii.

355. Dacă cineva nu mă ia în seamă , este pierderea lui .

356. Viaţa este o carte cu paginile albe şi eşti invitat în calitate de scriitor .

357. Nu poţi întotdeauna îndepărta de lângă tine ceea ce nuti convine; totuşi , din când în când trebuie să folosim cârpa de praf .

358. Numai nemernicul se face că iubeşte .

359. Înţelepciunea şi vârsta . Sunt depistabile multe variante ; a pune în parametrii de vârstă categoria numită înţelepciune este riscant : dacă nu te părăseşte reţeaua neuronală , zic eu , eşti tânăr . O străbunică băga aţă în ac la 85 de ani , era analfabetă şi înmagazinase înţelepciune cât nu pot eu suporta acum , plus în reîncarnarea viitoare. Dacă luăm în considerare un pachet de norme găsim înţeleptul , dacă sucim oglinda acelaşi individ are pete . Pe capitole , fiecare dintre noi posedăm doze de înţelepciune , înţelepciunea totală o deţine Divinitatea ; dacă am produce aşa performanţă – înţelepciune în plin – am fi odată cu zeii , ori aşa ceva nu se poate , se cheamă semeţie ( implicit lipsa înţelepciunii ) . Omul simplu gândeşte direct: înaintând în vârstă nu mai aleargă violent hormonii prin sângele tău şi prostioarele pe care le face un tânăr , forţat fiind , nu mai te aranjează pe tine , om în vârstă, care, vrei să mai faci o încercare . Aceasta este numai o latură a unui poligon imens .

360. Iubirea îndeamnă la convieţuire , convieţuirea produce dependenţă : unele persoane fumează până în ultima clipă .  Părăsind o relaţie în care dependenţa a fost tare se produce aşa teribil dezechilibru că poţi muri . .
de Grigore Rotaru Delacamboru



Autor photo : R . G .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu